Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

Η ΑΝΑΤΙΝΑΞΗ ΤΟΥ CLAN FRASER Α'














 ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ


























               ΤΟ ΜΕΣΟ

 

                                                Τεχνικά χαρακτηριστικά

 


Ju 88A-4 Ju 88C-6c Ju 88G-7
Κινητήρες 2 Junkers
Jumo 211J-1
2 Junkers
Jumo 211J
2 Junkers
Jumo 213E
Ισχύς 2x1350hp 2x1340hp 2x1750hp
Άνοιγμα πτερύγων 20.00m 20.08m 20.08m
Μήκος 14.40m 14.36m 15.55m
Ύψος 4.85m 5.07m 4.85m
Πτερυγική επιφάνεια 54.50m2 54.50m2 54.50m2
Βάρος κενό 9060kg 9860kg
Επιχειρησιακό βάρος
12350kg 13110kg
Μέγιστο Βάρος 14000kg
14674kg
Μέγιστη ταχύτητα 470km/h σε 5300m 494km/hσε 5300m 626km/h σε 9100m
435km/h σε S/L
Οροφή 8200m
8850m
Αναρρίχηση

9850m in 26.4min
Ακτίνα δράσης 2730km 2940km
Οπλισμός Ένα 13mm MG131 ή δύο 7.92m MG81 στο ρύγχος MG81 στο πίσω μέρος από τοcockpit,ένα MG81 ένα στη γόνδολα. Βόμβες μέχρι 2000Kgr Τρία 7.92mm και τρία 20mm MG FF πυροβόλα στο  ρύγχος. Δύο MG131 or MG81 Βάλλοντα προς τα πίσω.Βόμβες μέχρι 500Kgr Τέσσερα20mm MG 151/20 πυροβόλα στη γόνδολα, ένα MG151/20΄στο επάνω μέρος του cockpit, ένα 13mm MG131 βάλλον προς τα πίσω.













    Το JU88 ήταν ένα δικινητήριο πολλαπλών ρόλων Γερμανικό αεροσκάφος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Σχεδιάστηκε από την εταιρία του Hugo Junkers στα μέσα της δεκαετίας του '30 με την προοπτική να γίνει (Schnellbomber) δηλ. βομβαρδιστικό που η ταχύτητά του την εποχή που θα έμπαινε σε υπηρεσία θα ξεπερνούσε την ταχύτητα των διωκτών του. Το πρωτότυπο του JU88 πέταξε για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 1936 και από τότε ο τύπος αυτός συνέχισε να βρίσκεται σε παραγωγή μέχρι και τη λήξη του πολέμου το 1945. Το JU88 θεωρείτο ως ένας από τους πιό ευπροσάρμοστους τύπους αεροσκαφών στον κόσμο. Κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας του το JU88 χρησιμοποιήθηκε σα βομβαρδιστικό, καταδιωκτικό ημέρας, νυκτερινό καταδιωκτικό, αναγνωριστικό, τορπιλλοπλάνο και εκπαιδευτικό αεροσκάφος ακόμη και σαν μη επανδρωμένο βλήμα στα τελευταία στάδια του πολέμου. Είχε τετραμελές πλήρωμα με τον κυβερνήτη να κάθεται αριστερά και κάπως ψηλότερα από τον εμπρόσθιο πολυβολητή, ενώ υπήρχε ακόμη ο βομβαρδιστής και ο ασυρματιστής.   
















                                   Ο ΘΥΤΗΣ


           Χάγιο Χέρμαν (1913-2010)


Γεννημένος την 1η Αυγούστου 1913 στο Κίελο, γιός μηχανικού ήταν από τον Μάιο του 1933 μέχρι το τέλος του πολέμου στρατιώτης. Στην αρχή στρατιώτης πεζικού, κατόπιν αξιωματικός της Λουφτβάφφε. Στις 11 Μαίου του 1945 κατέληξε αιχμάλωτος των Ρώσων και επέστρεψε πίσω μαζί με τους τελευταίους αιχμαλώτους πολέμου στις 12 Οκτωβρίου του 1955. Κατόπιν επίμονων σπουδών στη Νομική εγκαθίσταται στο Ντύσσελντορφ ως εισαγγελέας. Με τη σύζυγό του Ίνγκεμποργκ, σοπράνο και καθηγήτρια ωδείου, απέκτησε δύο γιούς λάτρεις της πτήσης. Πέθανε στις 5 Νοεμβρίου 2010.  Ξεκίνησε την καριέρα του με την Ισπανική λεγεώνα "Κόνδωρ"  και πολεμούσε μέχρι την τελευταία μέρα του πολέμου. Κατέρριψε περίπου 370 αεροσκάφη και ο ίδιος κατερρίφθει 4 φορές. Στη Μεσόγειο, στα στενά της Μάγχης και στην Αρκτική θάλασσα βύθισε πλοία συνολικού εκτοπίσματος άνω των 60000 μετρικών τόννων. Ως επόπτης της αεράμυνας της χώρας του με εφευρετικότητα και θάρρος έσωσε χιλιάδες ζωές γυναικών και παιδιών. Τον Μάϊο του 1945 κατέληξε αιχμάλωτος των Ρώσων και επέστρεψε πίσω από την εξευτελιστική μακροχρόνια πολεμική αιχμαλωσία, δίχως να λυγίσει, μαζί με τους τελευταίους αιχμαλώτους πολέμου.                                           







              ΤΟ ΘΥΜΑ






Όνομα:SS Clan Fraser
Ιδιοκτήτης:Clan Line Steamers Ltd, London
Ναυπηγείο:Greenock Dockyard Co., Greenock
Αποβάθρα:435
Καθελκύστηκε:20 December 1938
Αποπερατώθηκε:1939
Μοίρα:Βομβαρδίστηκε και βυθίστηκε στις 7 Απριλίου1941
ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κλάση και τύπος:Cameron class εμπορικό ατμόπλοιο
Εκτόπισμα:7,529 tons
Μήκος:463.7 feet
Πλάτος:63 feet
Βύθισμα:29.9 feet
Προώθηση:steam, triple expansion engines and LP turbine
1,370 nhp
Ταχύτης:17.5 knots
   



















ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: 1) ΦΤΕΡΑ ΑΕΤΟΥ HAJO HERRMANN (EUROBOOKS 2011)
2)http://www.wrecksite.eu




3)  http://en.wikipedia.org








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου